maandag 11 januari 2016

Food review Sugo (Rotterdam)

Je hebt van die zaakjes waarvan je weet: dit wordt een blijvertje. Zelfs in Rotterdam, waar het tegenwoordig bulkt van de nieuwe, hippe zaakjes die op de authentieke en biologische toer zijn.

Ik had al veel over Sugo gelezen en was geïnteresseerd in het concept: eenvoudige pizza's ('pizza al taglio') met verse ingrediënten en een bodem met minder gist die langer gerezen is en dus beter verteerbaar en luchtiger.

Toen nog even de vraag: wie neem ik mee als mee-eter op een gare, winderige zondagmiddag? Gelukkig was ik mijn moeder, ook wel genaamd De Vrouw die Geen Grote Eter Is, met enige reserve bereid om voor de lunch pizza te gaan eten in de Aert van Nesstraat  Waar de pizzaatjes al door de ruit heen uitnodigend naar ons lagen te glimlachen, zo bleek.

Want wat zien ze er aanlokkelijk uit en wat een ruime keuze. En, bonuspunt!, meer vegetarische keuzes dan vlees/vis. Het viel niet mee om te kiezen maar uiteindelijk kozen we er een met aubergine met kaas en een met tomaat met mozzarella. Die laatste was het lekkerst, eerlijk gezegd, met tomaatjes als ware smaakbommetjes. De afmeting is precies goed qua lunch, ook voor niet zo grote eters dus. Bij grote honger neem je er gewoon twee, want voor de prijs (€ 3,80) hoef je het niet te laten. (Ik vervloekte mijn iets te forse ontbijt die ochtend want wat is er beter comfortfood dan een warm stuk pizza met kaas als je stevige trek hebt.) De verse basilicum maakte het af en inderdaad, de bodem was perfect.

Evenals de koffie en de thee, de laatste geserveerd in een potje waar twee glazen uit gaan. (Lijkt een detail, maar je kan maar dorst hebben.)

De inrichting is redelijk clean maar uitnodigend. Italiaanse details maar geen kitch. De bediening was vriendelijk en efficiënt. De prijzen zijn zoals gezegd ook nog eens zeer aangenaam.

Sugo past door dit alles goed bij Rotterdam, vind ik, en is voor mij dan ook een nieuwe lunch-hotspot!


 www.sugopizza.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten